סימטריה

אנחנו לומדים עכשיו קצת סימטריה, כלומר לומדים על המאפיין הייחודי לחלק מהדברים בחיינו, שגורם לכך שגם אחרי שנהפוך בהם ונהפוך בהם דכולא בם, הם יראו לנו זהים. זה נושא ממש נחמד לדעתי. חבל שיש לו יישומים על דברים מורכבים ונושאים שהולכים ומסתבכים, כמו פיצולים של רמות אנרגיה וכל מיני עניינים כאלה.

מקובל לומר שלבנים יש ראיה מרחבית טובה יותר משל בנות ולכן קל להם יותר ללמוד סימטריה. בזמן שאני בונה מודל מרחבי, מסובבת אותו ומעמידה אותו מול מראות דמיוניות, בן היפותטי כלשהו כבר מספיק לענות על כל סעיפי השאלה ולצאת להפסקה. אבל באמת לא איכפת לי, כי החלק של בניית המודל הוא החלק הכי כיפי בשיעורים.

צירפתי תמונות להמחשת הכיף.

ככה נראה שולחן העבודה שלי כשאני לומדת סימטריה. אני אוהבת את הצבעוניות השקטה של הדף הצהוב, העיפרון הסגול והצבעים של חלקי המודל השונים.

געגועים לאוקלידס

יש אנשים שחושבים שעדיף לאהוב את החומר שלומדים ולא את צבעוניות המודלים. אני לא משתייכת לקבוצה הזו, כמובן.

מחשבה אחת על “סימטריה

  1. אהבתי את הקומפוזיציה של התמונה הראשונה, אך עם זאת היא לא רגועה כל כך בגלל המתח הטבעתי של הטבעת המרובעת…
    מולקולת הבנזן נשארת בשלה, רגועה ולא ריאקטיבית.
    כיף לקרוא אותך! (ותמשיכי לצלם, זה מוסיף עניין)
    שבת שלום:)

כתיבת תגובה

