בגדים בקיץ

  1. בקיץ יותר קשה להתלבש. יש קושי טכני: חם ולא רוצים שכבות ביגוד על הגוף. אנחנו עדיין לא שם, ברוך ה'. עכשיו תחילת הקיץ, הזמן בו נראה שהכל אפשרי, הזמן בו אנשים אומרים "אני אוהב את הקיץ", לא מודעים ליולי ולאוגוסט ולזוועות שהם מביאים איתם. הלילות עדיין מבושמים מפריחה, וקרירים, לחים, נושבת בהם רוח. צריך סוודר. אם כן, הקושי הטכני לא קיים עכשיו. אבל בנוסף לקושי הטכני יש גם קושי מהותי, ואולי גם הוא בעצם טכני? הקושי הוא, שאין מה ללבוש. אני מחוייבת לקוד לבוש מסויים, שמצמצם במחשופים, נדיב בשרוולים ומאריך שולי חצאיות. כדי להתלבש ככה, אני צריכה ללבוש שתי שכבות במקום אחת, ללבוש בגדים צמודים ולא אווריריים מספיק לקיץ, וללבוש דברים שלא בא לי ללבוש. כל שנה מחדש אני הולכת לחנויות ורואה שם חולצות יפות במחירים סבירים. לחולצות האלה אין שרוולים ארוכים מספיק. כל שנה אני מחפשת את שני הדגמים ארוכי השרוול, ובדרך לתא המדידה אני מתפללת שימצאו חן בעיני, ובמקביל תוהה למה לא מייצרים את אותו דגם גם בשרוול ארוך ולא רק בשרוול קצר. "עם המחשופים כבר נתמודד", אני טוענת טיעונים מול מנכ"לי חברה מדומיינים שהמצאתי, כשאני נמצאת בתפקיד שהמצאתי: נציגת הבנות המחוייבות בלבושן. "רק השרוולים, זה כל כך מסרבל אותנו כשאנחנו צריכות להוסיף את השרוולים האלה. אותו דגם, רק שרוולי שלושת-רבעי. זה הכל" (במשפטים האחרונים נמנעתי מלכתוב דתיה/ דתיות. לא יודעת למה). ובדמיוני אני מגיעה לחנות ועל המדפים חולצות דקיקות וקיציות, משלושתרבעות שרוולים, ואני לא לובשת הרבה שכבות בקיץ, ויותר נעים לי להסתובב ברחוב.
  2. להתלבש כשאת דתיה זה כמו לחפש מתכון לעוגה בפסח. את לא רוצה חיקויים למקור. את רוצה משהו שעומד בפני עצמו. כך לפחות אני רואה את הדברים. אבל, מי שעיין בסעיף 1 יודע, שלא תמיד מוצאים משהו שעומד בפני עצמו. ואז אפשר ללכת ערומים, רק שאי אפשר, ואז צריך להתפשר. והפשרה היא ללבוש חולצת בסיס מתחת לחולצה הקלילה והיפה שקנית, ובכך לחרב לגמרי את המראה הקליל של החולצה הזו. או ללבוש חולצת בסיס מתחת לשמלה האלגנטית שקנית ובכך לחרב את המראה האלגנטי של השמלה. וכך הלאה, חירובים על חירובים. לכן תמיד התקשיתי להבין את החברות שמעצבות אופנה לדתיות. למה במקום לחקות את החולצות הקלילות ולהוסיף להן שרוולים (הרי כל האופנות האלה, זה הכל חיקוי של המעצבים הגדולים, או של המעצבים הקטנים, ולפעמים חיקוי של החיקוי של החיקוי), מעצבים חולצה שנראית כמו חולצה קצרה שמתחתיה חולצה ארוכה?
  3. בקיץ יש יתרון לחצאית, מבחינת אווריריות. כל שאר העניינים – שלא לומר, החסרונות –  למשל זה שאי-אפשר לטפס בנוחות מעל גדרות, או זה שהחצאית עלולה להתעופף לה פתאום מעשה מרילין מונרו, תקפים גם בקיץ.
  4. אנשים באים עם מכנסיים קצרים וגופייה לאוניברסיטה. לפעמים גם עם כפכפי-אצבע כאלה, פליפ-פלופים מה שנקרא. לדעתי זה לא מכובד, וזו סיבה מספקת לא להתלבש ככה בקמפוס. אבל זו סתם שמרנות שמדברת מגרוני. מה שבאמת מעניין אותי זה, איך יכול להיות שאני יושבת בכיתות עם סוודר וקופאת מקור בגלל המזגן הזה (היי משה, בוא נכוון את המזגן למינוס חמש מעלות, שנה שעברה כיוונו רק למינוס ארבע!), בעוד הם לובשים מכנסיים קצרים וגופייה? ואולי בעצם זו הקנאה שמדברת מגרוני, קנאה על העמידות המופלאה שלהם לקור וגם על כך שבהפסקות שבין-לבין הם ישבו על הדשא ויהנו מהחום, ואני אקלל את חולצת הבסיס שלי, את השכבות המיותרות ואת הקיץ.
  5. צריך כובע.
2 מחשבות על “בגדים בקיץ

  1. ביתי המהממת ואני נכנסנו באופן רשמי להסטורית עם ישראל השבוע בהגיענו לקחת חלק בניסוי הנערך באוניברסיטה העברית במחלקת פסיכולוגיה.

    כל שאוכל לומר בנושא שבחרת הוא שיש נציגות המחויבות יתר על המידה בלבושן ללימודים, ואני לא מתכוונת לשכבות או לצניעות (איי אם נוט היר טו ג'אג').

    לא נראה לכם שזה סבל גדול מספיק לבלות את הבוקר בנסיעה אל האוניברסיטה ובהגעה אליה לשוטט ביער הבניינים והמסדרונות גם בלי להשקיע את הבוקר בתסרוקת הזויה על שיער הזוי ושמלה אדומה??
    יש מכות קשות יותר מהקיץ (כנראה גם אני אתחרט על האמירה הזו עד יולי לפחות פעם אחת).

    את אדירה רוני.

  2. הו רוני, כמה שאת צודקת.
    אני ממש מבינה לליבך, כי אני גם קצת כמוך, (אפילו בלי המגבלות של הדת) כי אני לא אוהבת ללבוש גופיות ומכנסיים קצרים.
    אני חושבת שחולצות שלושת רבעי מהממות ואני לא מבינה למה לא מייצרים אותן בהמונים.
    אולי יום אחד כשאני ואת נלמד ביחד לתפור אז נוכל לפתוח עסק לנשים אמיתיות ואופנתיות שלא רוצות לחשוף את עצמן לציבור כולו.

כתיבת תגובה

