איך לא התחתנתי עם הולנדי

איך לא התחתנתי עם הולנדי?

ישבנו שנינו מתחת לאלון הבודד. זה היה לילה קיצי וקריר והשמים היו זרועים כוכבים. הוצאתי שוקולד מהתיק והצעתי לו.

"אני לא יכול, סיימתי לאכול רק לפני שעה, ואכלנו עוף", הוא אמר.

הסתכלתי עליו בתימהון ואמרתי לו, שהם הולנדים, ושאלתי אם זה לא אומר שהם שומרים שעה בין בשר לחלב.

"כן, אבל זה מוזר לי. אני לא יכול לשמור רק שעה", הוא ענה.

הכנסתי את השוקולד לתיק. בלבי ידעתי, שזה לא זה.

_____________________

כשיש לך שתי חבילות שוקולד חלב עם עוגיות בתיק, ואתה במקום בו אתה לא מכיר הרבה אנשים, וזה אומר שיש לך הרבה שוקולד בשביל עצמך, כי אין לך עם מי לחלוק אותו, אבל אכלת קציצות מאד טעימות לארוחת צהריים ואתה בשרי כל היום, זה חבל.

כשאתה כל זה פלוס בת, זה אומר שאתה מתחיל לתלות תקוות בשידוך שלך עבור שינוי.

כשאתה כל זה פלוס רציונליסט במידה, נכנס עוד חישוב: יש בערך חמישה הולנדים דתיים, מתוכם שניים נשואים, שניים מאורסים ואחד נולד אתמול.

כשאתה כל זה פלוס פמיניסט משהו, אתה תוהה האם החתונה תשנה את המנהגים שלך ואם כן למה.

ואז, פתאום, כל תפוצות ישראל חוזרות להיות ראויות לחיתון.

____________________

כל מה שכתבתי כאן, אמת לאמיתה, חוץ מהקטע עם ההולנדי באלון הבודד.

9 מחשבות על “איך לא התחתנתי עם הולנדי

  1. ואני אומרת: קחי את המושכות בידייך, למדי את הנושא, והתירי לעצמך (גם אם לא שעה אז שלוש שעות. במקום יום זה רק חצי יום. אין לך מושג איך זה משדרג את החיים).

    • אבל בשביל זה אני צריכה לבדוק מה היחס שלי למסורת מול חידוש, וזו סוגייה רחבה, ואין לה פתרון שנגמר ככה:
      !
      וגם לא כזה שנגמר ככה:
      .
      אולי ככה:
      ?
      או מקסימום ככה:

      ולכן, אני לא יודעת מה יהיה.

    • כי זכר זה סתמי, למרות כל הנסיונות של מרב מיכאלי להראות ישר והפוך שאפשר גם בנקבה, וגם כי זה הצחיק אותי לכתוב את זה בלשון זכר.

כתיבת תגובה

