בלי הקוקו והסרפן

אני פותחת בהתנצלות על המגלומניה המובנית במה שיכתב כאן:

סליחה.

ועכשיו, מעשה שהיה כך היה. ישבתי עם א' ושוחחנו בנעימים. א' אמר, שהוא חושב להתחיל להיעלב מחברים שלו, שמשדכים לו נשים כאלה ואחרות לבליינד דייט. אמרתי לו: א', אתה יודע שאתה לא צריך להיעלב. הם פשוט תופסים נקודה מסוימת בך ולפיה משדכים אותה. והנה אני מפרטת מה אנשים חושבים עלי ולמה הם מכירים לי אדם כזה או אחר. לא שא' קורא כאן, אבל אולי לתועלת הציבור ועד שאני אהיה (זמרת, שחקנית ודוגמנית) מפורסמת ואתבייש בחוכא ואיטלולא שכזו שמיוחסת אלי, הנה מוגש כאן המדריך השלם, עם עוד כמה מילים על כך שאני באמת יוצאת עם בחורים נהדרים, מה שנקרא, סבבה והכל, אבל… ושאוסף המוזרויות הזה לא מייצג אותם, אבל ככה הרבה יותר מעניין. מתחילים.

דרדס

חושבים עלי ש: אני נמוכה.
ולכן מכירים לי: גברים נמוכים ממני. מדובר בהישג רציני, כי אני קצת יותר ממאה ושישים סנטימטרים (גובה ממוצע לנשים בישראל, מתחת לממוצע לגברים בישראל), מה שגורם לכל מי שגבוה ממני לראות אותי כדרדס בין בני תמותה חרף מחאותי הרמות (זה גובה ממוצע לנשים בישראל!). כמובן, כל הגבוהים חושבים שיש גובה אחיד לכל הנמוכים, או כמו שאמרה לי מ': כן, הוא בגובה שלך, קצת יותר, קצת פחות. ובכן מ', עם הקצת יותר אני יכולה להסתדר. עם הגובה שלי אני אתמודד, הרי אף אחד מאיתנו לא הולך יחף. עם נמוך ממני קצת קשה לי. אני מרגישה כמו הענק מהענק וגנו. כדי להוסיף חטא על פשע, משדכים לי בחורים רזים ממני. המשקל שלי הוא לא אחד הדברים שיש לי תסביכים לגביהם. כל אחד ותסביכיו. גם נמוך ממני וגם רזה ממני, זה אומר שאני מרגישה כמו הענק ששכן על האפונה של ג'ק, שהיה, כידוע, גדול מהענק של הענק וגנו פי כמה.
יוצא הדופן שעלול לגרום לנו לחשוב שאין לי העדפות בתחום: היה בחור אחד, שהייתי מאוהבת בו עד כדי רצון לרקוד על הגגות, שהיה נמוך ממני ורזה ממני.

איינשטיין

חושבים עלי: שאני חכמה.
ולכן מכירים לי: גברים חכמים. מה זה חכמים? או-הו. קוראי קאנט בשפת המקור, עם התרגום לעברית בצד, כדי לעלות על טעויות ובחירות לא-מוצלחות של המתרגם. מחשבי פאי עד הספרה המאה אחרי הנקודה, וזה כשמעירים אותם באמצע הלילה והם מטושטשים – ככה, ביום, הם מגיעים עד הספרה השלוש-מאות. פוסט-דוקטורנטים לפיזיקה תאורטית שעושים את זה במקביל לדוקטורט בלשון. לא עברית, חלילה. לשון אחרת. סוואהילית, למשל.
יוצא הדופן שעלול לגרום לנו לחשוב שאין לי העדפות בתחום: הממ. הממ. אם כי אני מודה שבדרך כלל לא זו היתה הסיבה. היא רק הצטרפה לשלם הגדול מסך חלקיו, ככל הקלישאות של סיום מסכת דייטים.

פסיכיאטר

חושבים עלי: שאני רגישה.
ולכן מכירים לי: גברים מתוסבכים. גברים שאמא שלהם סירסה אותם במשך שלושים השנים האחרונות (והספירה נמשכת). גברים שלא מצליחים לדבר ליד נשים שלא על פוליטיקה. גברים שבטוחים שהעולם שונא אותם, גברים שעסוקים בלהשליך עלי את התכונות שלהם ואת הרושם שקבלו ממני בחמש הדקות הראשונות של הדייט. לגברים עלי לומר: אנא, העמידו פנים. זה הצליח לבן המלך של רב נחמן, ואף אחד לא ידע שהוא בעצם הינדיק, וגם אתם יכולים להעמיד פנים לאיזה דייט או שניים שאתם נורמליים לחלוטין לפני שאתם נופלים עלי בכל כובד משקלכם. אני מעמידה פנים שאני נורמלית לחלוטין לפני שאני נופלת עליכם בכל כובד משקלי. למשדכים עלי לומר: רגישה רגישה, אבל לא אוכל לחסוך לחבר שלכם עלות טיפול פסיכולוגי. הפנו אותו ויראה ישועות, ויפה שעה אחת קודם.
יוצא הדופן שעלול לגרום לנו לחשוב שאין לי העדפות בתחום: מה קרה לכם! אני אוהבת גברים מתוסבכים. אבל כאלה שאני מתאהבת בהם ואז מגלה שהם מתוסבכים, לא כאלה שמכירים לי ומתגלים כמתוסבכים אחרי כמה דייטים. או דקות.

מיוחדת

חושבים עלי: שאני מיוחדת.
ולכן מכירים לי: גברים עם תחביבים. אופי לחם שאור עם שמרים שמקורם בקליפת שזיף סנטה-רוזה, הכל תוצרת בית, ורצוי שהם יהיו אלה שנטעו את עץ השזיף (סלואו פוד או לא סלואו פוד?). חובבי האזנה לגרמופון שלא מוכנים להאזין לקטעי יוטיוב. צוללנים שמעדיפים את המים של עזה על המים של אילת. מקפלי אוריגמי. כמו כן,  גברים בלי תחביבים. שונאי אדם, מתעבי ערים, אדישים לחיים, הלא הם בני הצד האחר של היחוד ושל אחותו החורגת, המיוחדות.
יוצא הדופן שעלול לגרום לנו לחשוב שאין לי העדפות בתחום: יש לי העדפות! תנו לי מישהו שהתחביב שלו הוא מסאז'. אני מסתכלת על זה כעל השקעה לטווח ארוך. נצא לדייטים בגן סאקר, נשתה מי ברז עם טעם לוואי ונהגה במושכלות. אחרי החתונה, לא יהיה לי יותר מתח בחגורת הכתפיים.

משקפיים

חושבים עלי: שאני סמולנית.
ולכן מכירים לי: סמולנים. סמולנים זה לא שמאלנים. שמאלנים היו יכולים לארגן לי כרטיס חינם להפגנה בשייח' ג'ראח. הסמולנים נמנעים מפעולות כאלה. הם מעדיפים לשבת בבית (קפה), להרכיב משקפיים עבי-מסגרת (חברים, הצעקה האחרונה היא משקפי שנות השמונים, גדולים כאלה עם מסגרת מוזהבת, כמו אלה שהרכבתם עד כיתה ד') ולהפיץ בשורות כמו "א-להים, כיש אובייקטיבי, זה מה-זה פאסה", ו"אין דבר כזה עם יהודי", ו"אני בעד הלכה, אבל כזאת שאני קובע".
יוצא הדופן שעלול לגרום לנו לחשוב שאין לי העדפות בתחום: לא היה כזה, אבל המנהג שלי להימנע – מדי פעם – מויכוחים אכן עלול להטעות אנשים לחשוב שאני אוחזת בכל מני דעות. כאן המקום להגיד: יהיו דעותי אשר יהיו (והן אכן יהיו), אני מתכוננת לשתף פעולה עם הגננות כשהן יספרו לילדים שלי שאברהם אבינו הוטל לכבשן האש ושרחל מסרה ללאה את הסימנים. בואו ניצור כלים לפני שאנחנו שוברים אותם. סבבה? סבבה.

איך אפשר לכתוב ככה בלי לציין את-

לא מכירים לי: גברים דמויי נפתלי בנט (מהנדסים קובעי עיתים לתורה שעומדים בראש מחלקת ההתנדבויות של השכונה שלהם ובין לבין מתאמנים לטריאתלון), דוסים של מרכז או של המרכז (ישתברו הקולמוסים עד שאצליח לבנות פה משהו).

אוהבות להכיר לי: את האחיינים שלכן, או את הבנים שלכן. בדרך כלל האינטרס שלכן ברור: אתן רוצות שהוא יעוף מהבית ותוכלו להפוך את החדר שלו לחדר קיפול כביסה. קיום האינטרס שלי, לעומת זאת, מוטל בספק.

נוטים להתחיל איתי: נהגי מוניות, גברים מעל גיל ארבעים, הומלסים, אלכוהוליסטים, ברסלברים או השילוב האולטימטיבי: נהג מונית בן חמישים שעקלו לו את הבית, הוא נוטה לשתות יותר מדי אלכוהול ועכשיו פנה לתורת ברסלב כדי להפיג מעליו את הכאב.

ולסיום, נשאלת השאלה: איפה הם, הבחורים ההם, בלי הקוקו והסרפן? ובכן, הם ידידים שלי. יש סטטוס קוו ואנחנו לא מפרים אותו. נ-קו-דה.

6 מחשבות על “בלי הקוקו והסרפן

  1. רוני, את כל כך מעולה! יש סטטוס קוו בנידון ואני אמשיך לחשוב ככה גם אם יהיה
    מי שיחשוב להפר אותו.
    שבוע טוב, חברה מיוחדת, חכמה, רגישה ומה לא.

  2. נהדרת, העלת לי חיוך, כתיבה מעולה [וגם קצת צרת רבים חצי נחמה, או שזה נחמת טיפשים?].
    אצלי בעיקר חושבות [משום מה אלו תמיד מכרות של אמא\דודה שלי] עלי שאני דתיה ומבחינתן כאן זה נגמר, כל בחור עם כיפה יתאים. האחיין שלה\ הבן של דודה שלה\ ההוא מבית הכנסת. העיקר שהוא דתי [כלומר הוא חובש כיפה כלשהי] וזו בעיקרון כל ההכרות שלהן איתו [ולרוב גם איתי].
    לעומת זאת יש לי מכרה שמנסה להכיר לי כל בחור חפרן [כלומר, היא חושבת שהוא חכם אבל בדרך כלל הוא פשוט מדבר *המון* ואם אני חושבת שמישהו מדבר יותר מדי זה אומר הרבה, או לפחות ככה אומרים על בחורות;)].

כתיבת תגובה

