אי-הטרדות מיניות

(מה, שתי רשומות ביום? כן.)

נזכרתי שאתמול, כשחזרתי הביתה, עמדתי בתור לאוטובוס עם ספר מצחיק מאד וצחקתי. האיש שעמד לידי הסתכל עלי וחייך במבוכה כמו שאנשים עושים בדרך כלל כשמישהו צוחק בציבור. יתכן, שכמו שטענה המורה שלי בכיתה ז', לצחוק בקול זה לא צנוע. עליתי לאוטובוס הריק למדי והתיישבתי באחד המושבים הראשונים, ואז הוא עלה ולא המשיך לכפולת מושבים ריקה, אלא התיישב לידי כך, שהירכיים שלנו אמרו שלום אחת לשנייה. התכווצתי במקום שלי ואמרתי: הנה אדם עם חוסר מודעות מרחבית. אבל אז שוב הירך שלו רצתה להגיד לירך שלי שלום, והירך שלי חברותית, באמת, אבל לא כל כך התחשק לה באותו הערב. ראיתי שהלב שלי מתחיל לדפוק מהר מהרגיל, ולמרות שאמרתי לעצמי: רוני רוני, תירגעי, בסך הכל הרחבת את המקום הפנוי לידך כי התכווצת בכסא, אז הוא חושב שהוא יכול לשבת בפישוק גדול יותר, לא נרגעתי. שלוש, שתיים אחת, ואמרתי לו: סליחה, אפשר לעבור? והוא אמר כן, ונתן לי לעבור. הלכתי וישבתי במושב ריק. 

וכשחזרתי הביתה ממקום אחר וישב לידי איש אחר ועשה את אותו הדבר עד שנזפתי בו והוא הפסיק בפליאה, כאילו הוא לא שם לב למה שהוא עושה.

יש לנו כאן שני מקרים של אי-הטרדה מינית. לדעתי זה חשוב שיקרו מקרים כאלה. בסך הכל, כל אחד מתנהל אחרת במרחב, ומה שקרוב מדי בשבילך רחוק דיו בשביל זולתך. מה אפשר לעשות. רק להגיד לאנשים שיתנו לך קצת מרחב. להיות נקיים עם ה' ועם ישראל, אני קוראת לזה במלים פומפוזיות. אבל באמת מה עדיף, לשבת נסערת ולתהות למה דווקא לידי, ולהגיד לעצמי שאני מדמיינת וכולי וכולי, או לעשות מעשה בנדון? ודאי שלעשות מעשה בנדון. 

עידוד לטובת מעשים בנדון שלוח מפה לכל הדורש, ושנדע להיות ידידותיים תמיד, אמן.

2 מחשבות על “אי-הטרדות מיניות

    • כמה אפשרויות בידי. האחת, להגיב לפי הדרך בה אני מתנהלת בעולם ולומר לך שאני לא הייתי תופסת את זה כך. אם היית אומר לי דבר כזה דעתי לא היתה נוחה ממנו.
      האפשרות השנייה היא לומר לך, שהעולם הזה לא מתנהל כפי שהיה ראוי לו להתנהל. נכון, כך היו תופסים את מה שקרה לך, וזה לא טוב.
      האפשרות השלישית היא לכתוב כמה מילים על המיגדור של היחסים בין גברים לנשים, איך גבר הוא אוטומטית חזק יותר ולכן לא יכול להיות פגיע אף פעם, ואשה חלשה יותר ולא יכולה להיות פוגעת אף פעם. וגם זה לא טוב.
      בברכת תיקון עולם במלכות שדי.

כתיבת תגובה

