הגלות, כפי שהסברתי לילדים שלי

מכירים את הסיפור על המלך ששאל את הבנות שלו כמה הן אוהבות אותו, ואז הראשונה אמרה כמו השמש והירח, והשניה אמרה כמו הזהב והיהלומים, והשלישית אמרה כמו מלח, ואז המלך התעצבן והגלה אותה מהממלכה, ובדרך לגלות היא אמרה לטבח המלכותי שיפסיק להוסיף מלח לתבשילים והמלך לא הבין איך מאז שהבת שלו הלכה כל האוכל תפל וחסר טעם ואז הוא הבין את הלקח ובינתיים היא התחתנה עם נסיך ואז היא חזרה לממלכה ואבא שלה הפסיק לכעוס עליה?

כדי להסביר את הגלות, הסיפור נראה כך:

היה היה מלך ולו שלוש בנות. המלך אהב את בנותיו והן אהבו אותו.
יום אחד שאל המלך את בנותיו: אתן אוהבות אותי?
ענתה בתו הבכורה: כן אבא. אני אוהבת אותך כמו השמש והירח.
המלך התמוגג.
ענתה בתו השניה: כן אבא. אני אוהבת אותך כמו הזהב והיהלומים.
המלך שמח.
ענתה בתו הצעירה: כן אבא. אני אוהבת אותך כמו מלח.
המלך זעם. כמו מלח?
הוא גירש את בתו הצעירה מהממלכה.
לפני יציאתה מהארמון, הנסיכה הצעירה הכניסה מעט מלח לביצת בדולח קסומה. זה העלים את כל המלח מהממלכה.
היא יצאה מהממלכה רכובה על סוס ובכתה כל הדרך. בסופו של דבר הגיעה לממלכה הסמוכה. לאט לאט חזרה לאכול ולשתות ומדי פעם אפילו צחקה.
והמלך? בתחילה הוא לא הבין מדוע האוכל שלו כל כך תפל. אבל לבסוף התרגל לאכול בלי מלח. וכך כל אנשי הממלכה. והבת לא חזרה לשולחן אביה עד עצם היום הזה.

2 מחשבות על “הגלות, כפי שהסברתי לילדים שלי

  1. ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם, לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי אתם, כי אני יי א-להיהם.

    ואני לא אומר זאת כי אני תמים או חד צדדי בחשיבתי (פונדמנטליסט בלעז). אלא כי כמה שההסבר הזה נכון והביצוע שלך מקורי ומקסים, הוא עדיין לא כל התמונה. אני קצת מהסס, כי אנחנו מדברים על ילדים, אבל בכל זאת אני מאמין שגם לילדים יכולים להראות את כל חלקי התמונה.

    אבל אולי זה רק אני.

    • אני חושבת שאני בסך הכל אומרת לא-להים, נו, בא תוכיח לי אחרת.
      כן, לא צריך לעשות ככה וזה לא יפה לדבר ככה ליי, ויש לי מחשבות יותר מורכבות על גאולה ואפילו לא ככה אני תופסת התגלות השגחה פרטית וכולי. אבל אני פה. תוכיח לי אחרת.

כתיבת תגובה

