עצות האהבה הטובה

הכותרת אמנם יומרנית, אבל לא היומרה שלי היא זו, אלא של יהודה עמיחי.

עֵצוֹת הָאַהֲבָה הַטוֹבָה – יהודה עמיחי

עֵצוֹת הָאַהֲבָה הַטוֹבָה: אַל תֹּאהַב
הָרְחוֹקוֹת. קַּח לְךָ מִן הַקְּרוֹבוֹת,
כְּמוֹ שֶׁבַּיִת נָכוֹן לוֹקֵחַ לוֹ מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם
שֶׁסַּבְלוּ בַּקוֹר וְלָהֲטוּ בַּשֶׁמֶשׁ וְנִצְרְבוּ.
קַח אֶת זוֹ עִם זֵר הַזָהָֹב
סְבִיב הָאִישׁוֹן הָאָפֵל, שֶׁיֵשׁ לָהּ 
יְדִיעָה מְסֻיֶּמֶת עַל מוֹתְךָ. אֱהַב גַּם
בְּתוֹךְ הָהַרוּס, כְּמוֹ הַדְּבַשׁ
בְּמַפֹּלֶת הָאַרְיֵה שֶׁל שִׁמְשׁוֹן.

וְעֵצוֹת הָאַהֲבָה הָרָעָה: בְּעֹדֶף
הָאַהֲבָה שֶׁנִשְׁאַר לְךָ מִן הַקוֹדֶמֶת,
עֲשֵׂה לְךָ אִשָּׁה חֲדָשָה, וְעִם
מַה שֶׁנִשְׁאַר מִמֶּנָּהּ עֲשֵׂה לְךּ
אַהֲבָה חֲדָשָׁה,
עַד שֶׁלֹא יִשָּׁאֵר לְךָ כְּלוּם.

4 מחשבות על “עצות האהבה הטובה

  1. השורה הראשונה נכונה, השאר מיותר.
    טוב, לא באמת. אבל אין ספק שיהודה התכוון לזה, ולו כהוה אמינא. וזה די נכון. אין אהבה טובה בעולם. רק אהבה שמערבת טוב ורע, כמו כל דבר שקיים בעולם. מי שרוצה דבר טוב, שישאיר אותו כאידיאה שמחוץ לעולם (וזה פתח לי אסוציאציה ברורה שאשמיט).

    (כמו כן, זה נראה גרוע, לפחות בחלק מהדפדפנים. ואולי זה רק אני ועודף החומות שבניתי לי בגלישה, ממש כמו החומה שבניתי בפתיח לגבי האהבה)

    • אוקיי. קודם כל, מי המשורר המועדף עליך?
      ודבר שני, אמרתי שזה נראה גרוע! התנצלתי מלא על הממשק. אני לא מסתדרת עם וורדפרס. נו, מה נעשה?

      • המשורר האהוב עליי? יהודה אני מניח. יהודה אבו אלחסן הלוי.

        הוי, טעות אסטרטגית: הער לאשה הערה על המראה, והיא תכריז שאין לחייה עוד טעם, שהיא היצור המכוער ביותר שהתקיים אי פעם, ושהקטסטרופה גדולה מיכולת בן אנוש לשאת – והכל על הערה תמימה על נקודה אחת שטעונה שיפור. אז הנה מקור המהומה: מימין, דפדפן הבית שלי. משמאל, דפדפן המשנה שלי, זה שבו אני מעלה את האתרים שדפדפן הבית לא מציג היטב.

    • זו תגובה לתגובה השנייה שלך: תקרא שוב. לא כתבתי שלחיי אין טעם. כלומר, אולי אין להם, אבל לא בגלל שזה נראה רע.

כתיבת תגובה

