ספר קסמים

עמוק לתוך השנה בברוריה ישבתי עם חברה ולמדתי אתה ספר משלי, ואז מצאנו דבר תורה נחמד להגיד על מה שלמדנו והתרגשנו ואף אמרנו את דבר התורה בשותף. איך אומרים דבר תורה בשותף? יש כמה דרכים, אבל אני הלכתי לפי השיטה דלהלן:

לוקחים מישהי שזוכרת איפה על הדף היא קראה דברים ומצוותים אותה למישהי שמסתדרת עם כל תנ"ך. מבקשים מהן להתחיל לדבר, ובכל פעם שהבחורה הראשונה רוצה להקריא את הפסוק הרלוונטי לדבר התורה, השניה צריכה להראות לה איפה הפסוק שהיא מחפשת נמצא על הדף, אחרת היא סורקת אותו אבודה במשך נצח.

היה אפקט קומי לכל העסק, אני לא אכחיש.

בכל אופן, חשבתי על זה עכשיו ממש, לפני שאני צריכה ללכת להביא כמה ספרים עבי כרס לרפרנסים (לא רוצה לפתוח פרויקט השו"ת, סבבה? יש לי מספיק זמן מחשב). חשבתי על זה שאני רוצה שיהיה לי ספר קסמים, שיכיל את כל הספרים שאני רוצה לעיין בהם. בכל פעם שסוגרים את הכריכה אפשר לכוון כוונה והספר הופך להיות מה שרוצים לעיין בו. אז נניח לומדים גמרא, מתחילים עם גמרא רגילה, ואז מתעייפים, אז סוגרים את הכריכה וזה הופך לשטיינזלץ. ואם ממש מתעייפים זה יכול גם להפוך לטינטין. או נגיד לומדים מקבילות: מתחילים עם האגדה בבבלי ואז סוגרים את הכריכה וזה הופך לירושלמי, ואז סוגרים שוב וזה הופך לבראשית רבה. כל מה שצריך אחר כך זה את האדם שיעמוד מאחורי הכתף ויגיד לך איפה לחפש את המשפט הרלוונטי בעמוד.

זה גם יחסוך מקום ומשקל בטיולים, אני רק אומרת.

2 מחשבות על “ספר קסמים

כתיבת תגובה

